"SSM" ~ a JouRNaL oF JouRNeY

::SMaRT::STyLe::MaNTaP::

Recorded by SHaRKFiQ SSM 10 August 2010 at 5:06:00 AM 16 Comments

::SaLaM::

Hmm.. ceritera dimulakan dengan Fiq dan member2nya pi lunch kat Tesco Seksyen 13, Shah Alam..hehe.. sesudah makan, Fiq dan kengkawannya menunaikan solat Zohor di Surau Tesco dan Fiq baru tersedar yang SESUNGGUHNYA KITA SEPATUTNYA BERSYUKUR..

* walaupun adik perempuan kita mengomel apabila mencuci pinggan, kerana dia berada di rumah dan bukannya berpeleseran

* walaupun kita kena bayar cukai pendapatan, kerana itu bermakna kita masih lagi mempunyai pekerjaan

* walaupun banyak pakaian kita yang dah tak muat, kerana itu bermakna kita cukup makan

* walaupun kita kena kemaskan rumah, mop lantai dan lapkan tingkap kerana itu bermakna kita masih mempunyai tempat tinggal

* walaupun bunyi bising dari jiran-jiran, kerana itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar

* walaupun banyak/tinggi timbunan pakaian yang perlu dicuci, kerana itu bermakna kita masih lagi mempunyai pakaian

* walaupun kita letih/sakit otot selepas seharian bekerja, kerana itu bermakna kita masih lagi berupaya untuk bekerja

* walaupun kita dapat tempat parking yang jauh daripada lif kerana itu bermakna kita masih lagi boleh berjalan

* walaupun suami/isteri yang berdengkur di semasa tidur, kerana itu bermakna dia tidur disisi kita, bukan dengan orang lain~

* walaupun alarm berdering di waktu pagi, kerana itu bermakna kita masih HIDUP untuk meneruskan hari tersebut

ni Fiq yang nak tambah..



SSM: Semoga diri ini sentiasa bersyukur.. Selamat berpuasa dan bertarawih.. tgh berfikir nak smyg terawih ktna nih??

16 Responses so far.

  1. thanks for sharing.... betul tu fikir positif

    Gardenia Yang Sedap

  2. betul tuh...sentisa bersyukur dgn apa yg ada..jgn mengeluh..kang tuhan tarik semua nikmat tu, baru tahu hehhe

    ayat penambah fiQ tu pun bagus hehhe

  3. a ah..betol..
    walaupon kete kita eksiden, kita kena bersyukor sbb kita masih ada kete..

  4. Cam ku pernah dengar....he3

  5. tesco penang xda surau

  6. k.eli:
    bagus2, kdg2 kita xsedar yg kta dberi nikmat oleh DIA..

    ::ayat penambah tu nak bg org tw, dyorg lebih beruntung dr FiQ..hehe

  7. miss cherry:
    bagus, pandai pun.. cepat pick-up!!
    btw, takziah kpd kereta tu.. tp xcdent xtrok kn...~

  8. acap:
    .. tp dimana r?? hehe..

  9. Sapp:
    ak cm penah ja p smyg kt tesco extra.. Tesco penang, xpnh p lg~ hehe..

  10. yang penting kita bersyukur dengan apa yang kita ada kan

    Pelajar Lebih 30 Tahun Tak Boleh Masuk

  11. thx 4 info..
    syukurlah ape yang kita ader..
    kita nie slalu jerk mengomel..ckp bilik kelas kat kenanga nie panas lah..tapi ok lagi dr kat afrika tuh...huhu :)



    jom bace entri terbaru nas klik:

    mengapa orang melayu makan nasi?

  12. Nas:
    haha, tw xpa.. tp batch korg byk sgt klls kt kenanga.. ktorg sket je..hehe~

    btw, wei shenme ni de comment masuk spam?? ni pn br perasan ko dh komen~

  13. Sharinginfoz:

    yah btol tu, bersyukur apa yg ada sebelum tiada..

    btw, apsal sharinginfoz pnya cmmnt masuk spam?? tgh pening nih.. kes sama cm nas gak..xfahm...

  14. 1stly, thanks sudi jogging ke blog Pesona Akasia, hehe~
    so, ni jogging berbalas dari saye.. haha!

    entry ni best la.. bile difikirkan balik, memang ada betulnya.. dan moral value nye.. bersyukurlah..
    hehe!

  15. g-mie:
    its ok, mmg slalu dh jogging2 kt blog nih..hehe.. n thnaks sbb jogging sini balik..hehe~

    yup, mula2 terbaca kt surau, trus igt nk post kt blog~

  16. Kami sekelompok relawan dan memulai inisiatif merek baru dalam sebuah komunitas. weblog Anda diberikan kepada kita informasi berharga untuk bekerja pada. Anda telah melakukan pekerjaan yang menakjubkan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLiCK2!!