"SSM" ~ a JouRNaL oF JouRNeY

::SMaRT::STyLe::MaNTaP::

Recorded by SHaRKFiQ SSM 14 September 2010 at 6:18:00 AM 16 Comments

::SaLaM::

Nihao, duibuqi wo chidao le~ hehe.. ok, sempena bulan Syawal yg dah masuk hari ke-5, Fiq nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, sori r, kalo de buat entri dgn tajuk yg "gempak" hehehe.. sorry 4 everything.. kepada yang dah keja dan bekeluarga, jgn lupa bank-in duit raya kt Fiq..haha..

This "Kad Raya" specially made to my followers, friends and also visitors. Enjoy your holiday and take care~

salam syawal - maaf zahir batin
[background: Taman Tasik Shah Alam, Selangor]


Jangan lupa nyanyi lagu raya versi mandarin..hehe..


Kaizhaijie Kuaile
(Selamat Hari Raya Aidilfitri)

Kaizhaijie You Lai Le
Aidilfitri, datang lagi
Women Dajia Yiqi Gongtong Lai Qingzhu
Kita semua bersama-sama meraikan kedatangannya
Chuan Xin Yi, Dai Xin Di Songgu
Pakai baju baru, pakai songkok baru
Baba, Mama, Xiongdi Jiemei Huanju Yi Tang
Bapa, Ibu, Adik-beradik bersama-sama dengan gembiranya


Women Lai Chi Lemang, Ketupat He Kekoukele
Marilah kita semua makan lemang, ketupat dan coca-cola
Huantian Xidi, Dajia Xiqi Yangyang
Hari yang gembira, semua orang sungguh gembira
Xiongdi Jiemei Xiangqin Xiang’ai, Dajia Huandu Kaizhaijie
Adik-beradik menyayangi satu sama lain, semua orang meraikan Aidilfitri dengan gembira
Gongzhu Dajia Kaizhaijie Kuaile
Diucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua



Lirik asal:
Selamat Aidilfitri,
Kepada saudara serta saudari,
Setahun hanya sekali,
Merayakan hari yang mulia ini

Miskin kaya memakai baju baru warni-warni
Mengungjungi sanak kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri

Sumber: Huanyu(2), APB, UiTM Malaysia
-highnessfieq@yahoo.co.uk/highness.fiq@gmail.com-

SSM: xselalu on9 tyme cuti raya, nak menziarahi sanak-saudara..hahaha~ gambar 1st Syawal will be updated later~

16 Responses so far.

  1. mcm pntun~

    tak selalu on9 tyme cuti raye
    nak mziarahi snk saudare
    gmbr 1st syawal will be update later..

    pantun 3 kerat~
    ok wat!!
    leh lwn dinie jgk neyh

  2. ehem ehem testing 1,2,3..nak jadi penyanyi lagu tu boleh tak,haha..anyway, selamat hari raya fiq :)

  3. selamat hari raya juga!

  4. SG:
    hehe..
    btol gak, xprasan lak terbuat pantun.. hehe..
    smart x kad raya tu??hehe
    self-captured..

  5. sYazY_dZaiMa:
    hehe, slamat ari raya jgak..
    bleh2, jom nyanyi lagu ni sama2, br meriah.. hehe~

  6. dAuZsHaNLeY:
    xiexie...=))

  7. Selamat Hari Raya..

  8. nihao?wo hen hao..
    duibuqi, xreti nk tulis lagi kekek

    selamat hari raya fiQ!

  9. fasihnya dia bbhasa cina, aku br merangkap-rangkap....

  10. haha...bley plak main alih bahasa ye..lagu raya.. ;D

  11. MiRa:
    kaizhaijie kuaile too~

  12. eliza jiejie:
    wo yie hen hao..
    duibuqi too.. hehe, Fiq pn taw yg blaja je..
    tu pn dh byk yg lupe..hehe

    ok, kaizhaijie kuaile

  13. Mr Mind:
    xdak r fasih sgt pun..
    lagu ni pun ambik kt buku mandarin level 2..
    skrg nih dh abes dh 3 level mandarin..
    bleh r sket2.. haha

  14. black roses:
    hehe, tu r, jgn buat maen..
    lagu raya versi mandarin pun ada..
    laoshi yg ajar~
    ni pun copy dr buku mandarin UiTM, level 2..

    jom r nyanyi.. best!!

  15. hebattt! boleh share lirik nih ngan classmate lepas balik raya...huhuhu

  16. Fid:

    dah share blom lagu raya nih ngan classmate..hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLiCK2!!